آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

نحوه سرویس آسانسور

سرویس آسانسور در تهران

نحوه سرویس آسانسور به مجموعه دستورالعمل‌ ها و راهکارهایی اشاره می کند که کمک می کنند نگهداری آسانسور، راحت تر و سریع تر امکانپذیر باشد. حفظ و مراقبت از آسانسورها در ساختمان های مختلف به درست کار کردن آنها کمک می‌کند. آسانسورها برای جابجایی افراد مناسب هستند و از همه مهمتر، ایمنی افراد را تضمین می‌کنند. آسانسورهای مختلف در ساختمان های متعددی کاربرد دارند. با آسانسورها هم افراد جابه‌جا می‌شوند و هم می‌توان بار جابجا کرد.

چند نکته بسیار مهم در نحوه سرویس آسانسور و اصول تعمیرات نگهداری پک کامل آسانسور وجود دارد که در این بحث به بیان آنها می پردازیم. اگر نسبت به تعمیرات آسانسور یا بازرسی‌های دوره ‌ای، کوتاهی کنید، مشکلات بزرگتری ایجاد می ‌شود، آسانسور ناگهان متوقف می‌شود و بسیاری از قطعات آسیب می بینند. سرویس آسانسور و نگهداری آسانسور از بروز این مشکلات جلوگیری می کند.

 تعمیرات - نگهداری مناسب می تواند به شما این امکان را بدهد که هزینه های بیشتر در طولانی مدت را کاهش دهید؛ آسانسور ساختمان شما بیشتر دوام می آورد و به تعمیرات طولانی‌ تری در آینده نیاز نخواهید داشت.

تایید صلاحیت شرکت خدمات آسانسور

بهترین شرکت آسانسور در تهران


  • آیا شرکت دارای مجوز فروش و خدمات بیمه است؟
  • آیا تکنسین هایی که خدمات نصب و تعمیرات و بازرسی آسانسور را ارائه می دهند، به اندازه کافی آموزش دیده هستند؟ تجربه دارند؟ یا گواهی فنی دارند یا خیر؟
  • آیا آسانسورهای ارائه شده در مواقع بحرانی و حوادث، امنیت دارند یا خیر؟
  • شرکت خدمات آسانسور چگونه از سیستم آسانسور نصب شده در یک ساختمان پشتیبانی می کند؟
  • هنگامی که آسانسور در ساختمان خراب باشد، تکنسین ها چگونه برای تعمیرات وقت می‌ گذارند؟ چه مدت تعمیرات طول می کشد؟ و چقدر هزینه دارد؟
  • آیا شرکت آسانسور می تواند قطعات خراب شده یا تعویض شده را ظرف ۲۴ ساعت در دسترس قرار دهد یا خیر؟
  • آیا مشکلات پیچیده آسانسور توسط مهندسین با تجربه حل می شود؟
  • برای نصب و راه اندازی آسانسور در ساختمان به چند روز زمان نیاز است؟
  • خدمات بازرسی آسانسور چقدر هزینه در بر دارد؟
  • آیا پس از بازرسی سالانه آسانسور، گواهی سلامت برای این تجهیزات از سوی شرکت صادر می شود؟
  • خدمات تعویض آسانسور و نوسازی سیستم آسانسور در ساختمان چگونه است؟

معرفی انواع موتور آسانسور ایرانی

موتور آسانسور ایرانی

به طور کلی موتور آسانسور ایرانی به سه نوع متداول تقسیم بندی می شود. دسته اول شامل موتورهای گیربکسی دوسرعته هستند که برای آسانسورهای تجاری و مسکونی معمولی نصب می شوند. این گونه موتورها ولتاژ سه فاز نیاز دارند و باید کنتور برق مجزا داشته باشند یا از کنتور عمومی برق ساختمان استفاده کنند، دومین گروه از انواع موتور آسانسور ایرانی موتورهایی هستند که گیربکسی بوده ولی تک سرعته هستند .از این موتورها برای مواقعی استفاده می شود که تابلو فرمان آسانسوربه سیستم کنترل سرعت 3VF مجهز باشد .

 سومین دسته از انواع موتور آسانسور ایرانی با نام موتور های گیرلس مغناطیس دائم(Gearless PM Motor) نام برد که به دلیل تکنولوژی بالایی که دارند با مشارکت چند شرکت خارجی ساخته میشوند. در این موتور آسانسورگیربکس حذف شده و در قسمت روتور موتور آسانسور از آهنربای دائمی استفاده می‌شوند. این نوع موتورآسانسور بیشتر در آسانسورهای بدون موتورخانه (MRL) کاربرد دارند . البته در آسانسورهای دارای موتورخانه نیز میتوان از این مدل موتور آسانسور استفاده کرد. موتورهای آسانسور ایرانی گیربکسی تا سرعت 1.6 متر برثانیه ساخته میشوند ولی برای سرعت های بالاتر باید از موتورهای گیرلس استفاده شود.

مزایای آسانسور جکی چیست؟

قیمت انواع آسانسور جکی و کششی

 استفاده از انواع آسانسور جکی در ساختمان های مختلف و مزایای زیادی دارد که در تمام جهان شناخته شده است. با نصب آسانسور جکی، حمل و نقل افراد و بار آسان تر می شود. البته این آسانسورها به افراد معلول هم این امکان را می دهد که به طبقات بالاتر یا پایین تر حرکت کنند. آسانسورهای هیدرولیکی و آسانسورهای کششی هر دو از نظر طراحی و قیمت، متنوع هستند. وقتی برای خرید آسانسور جکی به بازار مراجعه می کنید گزینه های مختلفی پیش روی شما وجود دارند که هرکدام ویژگی ها مزایا و معایبی را ارائه می دهند. آسانسورهای هیدرولیکی از طریق یک پیستون کار می کنند که به واسطه یک پمپ، روغن هیدرولیک را به قطعات مختلف می رسانند و به این ترتیب، جک آسانسور، کابین را به سمت بالا یا پایین حرکت می ‌دهد.

نصب آسانسور چگونه انجام می شود؟

نصب آسانسور در ایران

نصب آسانسور از عهده افراد معمولی خارج است! حتی اگر نصب آن نسبتاً آسان باشد، قطعات می توانند بزرگ و سنگین باشند و قطعاً نمی خواهید به آسانسور آسیب برسانید یا به خود آسیب بزنید. از شرکت های معتبر در خرید و نصب سیستم های آسانسور حتماً کمک بگیرید.

قبل از هرگونه تغییر در خانه یا ساختمان شما، باید بررسی کامل انجام شود و نقشه ها تهیه شود. نصب براکت ها، ریل ها، طناب های فولادی، شیلنگ در آسانسورهای هیدرولیک ، سیستم تابلو فرمان و سیستم های الکتریکی برای موتور آسانسور، همه باید طبق برنامه و توسط تکنسین ها انجام می گیرد.

نصب همه آسانسورها، یکسان نیست. این روند می تواند متفاوت باشد؛ بسته به اندازه ساختمان، اندازه آسانسور و البته منبع تغذیه آسانسور، فرق دارد. 

تا زمانی که نصب کامل نشود، به دلایل ایمنی باید از موانع در اطراف محل نصب، استفاده شود.