آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

مهمترین خدمات شرکت سرویس آسانسور چیست؟

شرکت سرویس آسانسور

شرکت سرویس آسانسور یا شرکت خدمات سرویس آسانسور، مجموعه ای است که برای رسیدگی به وضعیت انواع آسانسور راه اندازی شده است. در این نوع شرکت ها، افراد با تجربه و متخصصی وجود دارند که می توانند انواع آسانسور را بازرسی کنند و در صورتی که مشکل یا مشکلات شناسایی شود، راه حل های صحیح و مقرون به صرفه ای را ارائه دهند. خدمات سرویس آسانسور، قابل اعتماد و کارآمد هستند، بنابراین مشتریان از هر گروه جامعه باشند می توانند به خدمات این شرکت ها اعتماد کند. علاوه بر موارد ذکر شده در فوق، شرکت سرویس آسانسور چند مسئولیت دیگر هم بر عهده دارد. این موارد که در قسمت زیر مطرح می کنیم همه جزو حوزه های تخصصی هستند:


سرویسکاران در شرکت های خدمات سرویس آسانسور، مسئولیت های رسیدگی به آسانسور در آپارتمان های کوچک، بررسی تاسیسات آسانسور، سرویس آسانسورهای قدیمی، بازرسی برای نوسازی آسانسورها، راهنمایی جهت تعمیرات و نگهداری آسانسور در ساختمان و همچنین بازرسی از ساختمان هایی که متقاضی نصب آسانسور هستند را بر عهده دارند.

شرکت سرویس آسانسور، بخش های مجزایی را با توجه به تخصص هایی که در اختیار دارد می‌تواند پشتیبانی کند. خدمات مهندسی ساختمان برای نصب آسانسور، ارائه فناوری های جدید در حوزه بالابر و آسانسور و اعزام مهندسان ناظر برای بازرسی ساختمان و امکان سنجی برای نصب انواع آسانسور، سایر خدماتی است که این شرکت ها به نحو احسن ارائه می دهند.


رایج ترین مشکلات آسانسور چیست؟

آموزش تعمیر آسانسور هیدرولیک

قطعی برق آسانسور

از آنجایی که آسانسورها به منبع برق قوی در ساختمان های تجاری و ... نیاز دارند، به روز رسانی شبکه برق رسانی به ساختمان می تواند بر عملکرد موتور آسانسور تأثیر بگذارد. به روزرسانی سیستم ها حتی می تواند به آسانسور آسیب برساند. این مشکل نشان می دهد که به خدمات تعمیر آسانسور حتماً نیاز خواهید داشت.


راه حل برای رفع این مشکل این است که کمیت و کیفیت برق تکفاز یا سه فاز تحویل شده به ساختمان را بررسی کنید. این بررسی می تواند اشکالات متداول مانند ولتاژ کم یا زیاد از حد و یا جابجایی فازها یا نبودن یک فاز در برق سه فاز را مشخص کند. این کار را از بهترین شرکت های تعمیر آسانسور بخواهید. به عنوان مثال، ترموگرافی مادون قرمز، نوسانات شدید دما را اندازه گیری می کند و به شناسایی مشکلات احتمالی قبل از خرابی سیستم گران قیمت شما کمک خواهد کرد. فیوزهای داغ با استفاده از فناوری مادون قرمز بسیار راحت تر دیده می شوند.


 فلکه کشش اصلی فرسوده موتور آسانسور

فلکه های فرسوده، ساییدگی بیش از حد را روی طناب های فولادی  ایجاد می کنند و به نوبه خود، سطح سایش بر روی سطوح و قطعات متحرک را بیشتر می کنند. در حالت ایده آل، بازرسی منظم و دوره ای، از این امر جلوگیری می کند، اما به محض شروع ساییدگی، آسیب، امری اجتناب ناپذیر است. در این حالت باید تعمیر آسانسور را انجام دهید. تعویض این قسمت ها می تواند از خرابی زود هنگام طناب فولادی آسانسور جلوگیری کند، بنابراین بررسی شیارها و اثرات ساییدگی روی طناب ها بسیار مهم است. ابزارهای استاندارد وتست کشش طنابهای فولادی توسط سیستم های دیجیتال می توانند در بررسی بصری سایش شیارها به شما کمک کنند.


آلودگی ها در سیستم آسانسور

همراه با پدیده فرسودگی، ذرات فلزی کوچک در روغن آزاد می شود که عملکرد سیستم گیربکس آسانسور را مختل می کنند. روغن فرسوده وعدم تعویض به موقع آن نیز می تواند عملکرد صحیح این تجهیزات را مختل کنند. در این شرایط بهتر است خدمات تعمیرات فوری آسانسور را در اولویت قرار دهید. راه حل رفع این مشکل، تجزیه و تحلیل روغن و روانکاری است. برای اطمینان از اینکه آسانسور شما تحت تأثیر این آلودگی ها قرار نمی گیرد باید تجزیه و تحلیل مناسبی انجام شود که در آن، ویژگی های خاصی را در روغن بررسی می کنید که می توانند نشان دهنده آلودگی یا فرسودگی موتور باشد. 


خرابی بلبرینگ ها

بیش از 50 درصد از خرابی های موتور را می توان در خرابی بلبرینگ جستجو کرد. ارتعاشات درون موتور می تواند منجر به بلبرینگ های پر سر و صدا شود. تست بالانس موتور و برطرف کردن مشکل لرزش موتور می تواند از خرابی احتمالی محافظت کند. این کارایمن بودن کل سیستم را تضمین می کند و مشکلات ناشی از لرزشهای مکانیکی شاسی موتور روی زمین را که می تواند سیستم ها را از بین ببرد، به حداقل می رساند.


نصب نامناسب موتور یا عدم شاقول بودن موتور

تراز نبودن موتور بسیار مهم است، زیرا تراز نادرست می تواند باعث سایش فلکه کشش اصلی و بلبرینگ های موتور شود. اگر این تراز به هم بخورد، تعمیر آسانسور می تواند مشکل را به زودی برطرف کند. تراز بودن موتور را می توان با استفاده از تجهیزات اندازه گیری لیزری یا به سادگی با استفاده از یک نخ و شاقول ساده تشخیص داد.  مواردی که در قسمت بالا بررسی کردیم مهمترین و متداول ترین مشکلاتی هستند که نشان می دهند به تعمیر آسانسور نیاز دارید و فقط تکنسین های با تجربه و حرفه ‌ای از عهده این کار بر می آیند. پیشنهاد می کنیم با مشاهده اولین نشانه ها ناشی از عملکرد ناصحیح آسانسور، با شرکت تعمیر آسانسور تماس بگیرید تا از خرابی های بیشتر جلوگیری شود.

معیارهای مهم برای خرید بهترین موتور آسانسور

بهترین موتور آسانسور

علاوه بر نکاتی که در قسمت قبل اشاره کردیم، معیارهای دیگری هم وجود دارد که با توجه به آن می توانید بهترین موتور آسانسور را بخرید. در این باره به موارد زیر توجه کنید:

  • بهترین موتور آسانسور از متریال اولیه مقاوم و با کیفیت ساخته شدند. تمام قطعات به کار رفته در موتور آسانسور در برابر ضربه یا نفوذ آب مقاوم هستند. ذرات گرد و غبار به داخل موتور نفوذ نمی کند و از همه مهمتر، عملکرد موتور در هر شرایطی حفظ خواهد شد. 
  • تمام قطعات موتور آسانسور در محیط های خورنده، شرایط مرطوب و شرایط درجه حرارت بالا، ثبات و پایداری خود را حفظ می کنند. تمام روکش هایی که برای موتور آسانسور در نظر گرفته شده، این چنین  ویژگی هایی را دارند.
  • از دیگر معیارهای مهم که برای خرید بهترین موتور آسانسور باید در نظر بگیرید، مصرف کمتر انرژی است. یک موتور الکتریکی از نظر مصرف انرژی باید بهینه سازی شده باشد. مصرف برق کمتر برای موتور آسانسور به معنای کاهش هزینه های ساختمان در طول یک ماه است. اگر هزینه‌ های انرژی کاهش پیدا کند، بهره‌وری تجهیزات بالاتر می رود.
  • انواع موتور آسانسور که بر اساس استانداردهای بهره‌وری انرژی تولید شدند، تا حدود ۶۵ درصد می ‌توانند در مصرف برق صرفه جویی کنند. 
  • انواع آسانسور خانگی و آسانسور صنعتی با ظرفیت مختلف، از بهترین موتورهای آسانسور برخوردار هستند. با فناوری های جدید که اخیراً به دنیای طراحی و ساخت موتور آسانسور ارائه شده است، این امکان فراهم شده که راندمان مصرف انرژی در موتورهای ساخت اروپا تا ۳۰ درصد افزایش داشته باشد. این یعنی میزان آلایندگی بسیار کاهش پیدا می ‌کند و در مصرف برق هم میلیاردها کیلو وات ساعت صرفه جویی خواهد شد.

وقتی می‌خواهید بهترین موتور آسانسور را بخرید به استانداردهای بین‌المللی که در ساخت آن به کار رفته توجه داشته باشید. در این مورد، استاندارد بین المللی الکتروتکنیک به صورت زیر معرفی شده است:

"کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک (IEC) کلاس های بهره وری انرژی را برای موتورهای الکتریکی موجود در بازار، معروف به کد IE، تعریف کرده است که در استاندارد بین المللی IEC خلاصه شده است......"


چگونه یک سرویس کار ماهر در حوزه آسانسور شویم؟

آموزش سرویس آسانسور در اصفهان

به طور کلی، اولین قدم برای تبدیل شدن به یک تکنسین آسانسور، تکمیل یک دوره کارآموزی در حوزه آموزش سرویس آسانسور است. این دوره ها می تواند از یک تا سه سال ادامه داشته باشد. آشنایی با انواع آسانسور و تمام اصولی که در این زمینه وجود دارد الزامی است. در برخی موارد شاید لازم باشد آموزش ‌ها را تا حداکثر ۵ سال هم ادامه دهید. دوره هایی که در حوزه سرویس آسانسور ارائه می شوند، مجموعه ای از مفاهیم عملی و تئوری هستند.

سرویسکارانی که علاقه دارند تجربه و دانش خود را در حوزه سرویس آسانسور و خدمات تعمیرات- نگهداری ارتقا دهند می توانند از دوره آموزش سرویس آسانسور استفاده کنند. آنچه مهم است این که در پایان این دوره ها، تکنسین ها گواهینامه های لازم را دریافت می‌کنند و به عنوان سرویس کاران ماهر و حرفه ای مشغول به کار می شوند. اگر می خواهید یک سرویس کار باتجربه شوید ، قدم اول این است که به طور حرفه‌ای در دوره آموزش سرویس آسانسور شرکت کنید. دانش تخصصی درباره انواع آسانسور، تنها یک سمت قضیه است؛ پس از اینکه آموزش‌های خود را کامل کردید باید وارد بازار کار عملی شوید تا به پیچ و خم های واقعی این حوزه آشنا شوید. ممکن است شما تمام موارد علمی را در دوره‌های آموزشی فرا بگیرید اما زمانی که با یک آسانسور در موقعیت واقعی مواجه می شوید، ممکن است مشکلاتی غیر منتظره پیش روی شما به وجود بیایند.

آسیب شناسی آسانسور و رفع مشکلات، یک مهارت است که حتماً باید در دوره آموزش سرویس آسانسور آنها را بیاموزید. اگر واقعاً به این مفاهیم علاقه دارید و می خواهید مشغول به کار شوید، آموزش های سرویس آسانسور را از مراجع معتبر دنبال کنید. سعی کنید آموزش‌ها را به صورت آکادمیک فرابگیرید و گواهینامه پایان دوره دریافت کنید. مجوزهایی که به عنوان پایان دوره آموزشی سرویس آسانسور به شما ارائه می‌شود نشان می‌دهد که شما توانایی لازم را برای سرویس آسانسور، خدمات بازرسی، تعمیرات و نگهداری دارید. اگر طبق اصول حرکت کنید، مطمئناً بهترین نتیجه را در این زمینه می گیرید.


در سرویس آسانسور چه قطعاتی باید تعویض گردند؟

مدت زمان سرویس آسانسور

در آسانسور، همانند وسایل الکتریکی دیگر قطعاتی وجود دارند که می بایست پس از گذشت مدتی تعویض گردند تا عملکرد آسانسور افزایش یابد؛ لازم به ذکر است که می بایست برای تعویض این قطعات، از جنس مرغوب استفاده نمود تا بازدهی آسانسور افزایش یابد و در نتیجه عملکرد بهتری داشته باشد. علاوه بر آن استفاده از قطعات یدکی مرغوب در آسانسور، موجب آرامش بیشتر مسافران از خراب نشدن  و بی صدا شدن آن می گردد. لازم به ذکر است که می بایست پیش از انجام هر کاری با مشاوران شرکت های آسانسوری مشورت نمایید.

یکی از مهم ترین قطعاتی که می بایست در سرویس آسانسور بازرسی و در صورت لزوم تعمیر یا تعویض شود ، فلکه اصلی موتور می باشد . فلکه اصلی موتور و فلکه هرزگرد موتور نقش بسیار مهمی در فعالیت آسانسور دارند و می توانند قدرت بالا بری را افزایش دهند  و در صورت معیوب بودن ، باعث لرزه های آسانسور شوند . فلکه اصلی و هرزگرد موتور آسانسور ، دارای یک بلبرینگ با سایز متوسط و شیار هایی می باشند که کابل های بالا بر بر روی این شیارها قرار می گیرند. در بسیاری از مواقع، این بلبرینگ ها خراب می شود و باعث تولید سرو صدا می شود.

یکی دیگر کار های بسیار مهم که در سرویس آسانسور انجام می گردد، عیب یابی سیستم برق و الکترونیکی آن است؛ در بسیاری از مواقع ممکن است با این مشکل روبرو شده باشید که نور داخل کابین آسانسور کاهش یافته است یا پنل فرمان دچار تاخیر شده است و حتی آسانسور خیلی کند حر کت می کند؛ بخش انبوهی از این مشکلات مربوط به سیستم برق رسانی آسانسور می باشد. در هنگام سرویس کاری آسانسور تمامی اجزا الکتریکی چک می شوند و فیوز های کهنه تعویض می گردند.

رفع آلودگی در سرویسکاری آسانسور، نقش بسزایی دارد. آلودگی ها که شامل گرد و غبار و براده های حاصل از استهلاک می باشند در شیار های کوچک اجزا گیر می کنند و ممکن است فعالیت آسانسور را مختل کنند. متخصصان و سرویس کاران آسانسور، با استفاده از مواد و ابزار های مخصوص در سرویس آسانسور، آلودگی ها را از بین می برند تا عملکرد اجزا بهتر شود.

در زمان استفاده از آسانسور ممکن است با صدا های ناخوشایندی مواجه شوید که ممکن است شما را بترسانند. این صدا ها بر اساس خراب شدن بلبرینگ های آسانسور می باشند و می بایست در زمان سرویس، تعویض گردند. تعویض بلبرینگ ها سبب می شود تا آسانسور بی صدا تر شود و عملکرد بهتری داشته باشد. پیشنهاد می شود که شش ماه یک بار، قطعات پر استهلاک را تعویض نمایید تا دچار مشکل نشوید و از بسیاری خرابی ها و هزینه های گزاف تعمیر، جلوگیری کنید.

امروزه آسانسور ها در زندگی روزمره ما نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. البته لازم به ذکر است که بیشتر از آن که بخواهیم به استفاده از ان ها فکر کنیم، می بایست به نگهداری آن ها بیاندیشیم. برای نگهداری آن ها، بهترین راه سرویس های دوره ای آسانسور می باشد چرا که می تواند از بسیاری مشکلات و هزینه های اضافی جلوگیری کند.