آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

اجزایی که سبب می شوند کابین آسانسور شیک شود!

وزن خالص کابین آسانسور

یکی از مهم ترین عناصری که در شیک بودن کابین آسانسور، نقش بسزایی دارد، نور پردازی می باشد. در بسیاری از کابین های آسانسور ها، متخصصان فقط از یک نوع نور پردازی استفاده نموده اند و این امر سبب شده تا کابین آسانسور به نظر مسافران، شیک نباشد؛ ترکیب چند رنگ نور، از جمله آفتابی، مهتابی ، آبی و زرد سبب می شود تا نور پردازی داخل آسانسور کامل تر باشد و در نتیجه توجه مسافران را به خود جلب نماید.

یکی دیگر از عناصر مهم که در شیک بودن کابین آسانسور بسیار موثر است، وجود آینه داخل کابین می باشد. وجود آینه داخل کابین آسانسور، سبب می شود تا فضای داخلی کابین بزرگتر به نظر برسد و علاوه بر آن، سیستم نور پردازی را تقویت کند. جالب است بدانید که نگاه کردن به آینه در حین حرکت آسانسور، سبب کاهش استرس افراد می شود و وجود آینه امری الزامی است.

کفپوش زیبا، نقش بسزایی در شیک نمودن کابین آسانسور دارد؛ بسیاری از متخصصان و کاربران، برای زیبایی بیشتر کابین آسانسور، از سنگ های مرمر و تراورتن استفاده می نمایند ولی این امر سبب می شود تا صاحب آسانسور مجبور به پرداخت هزینه های بسیار زیادی شود. برای کفپوش آسانسور، می توان از چمن مصنوعی نیز استفاده نمود چرا که چمن مصنوعی دارای رنگ سبز است و می تواند آرامش را برای مسافران به ارمغان بیاورد.

همانطور که می دانید، حتی اگر زیبا ترین و گران ترین اجناس که سبب شیک شدن کابین آسانسور است را خریداری کنید و داخل کابین آسانسور خود قرار دهید، اما نظافت آن را رعایت نکنید، سبب می شود که اجزای کابین آسانسور شیک به نظر نیایند.

جنرال سرویس آسانسور

جنرال سرویس آسانسور، یکی از اقدامات بسیار مهمی است که می تواند سلامتی آسانسور را تضمین نموده و طول عمر کارکرد آن را چندین برابر نماید.  جنرال سرویس، فرآیند نگهداری، بازرسی قطعات، روغن کاری اجزای اصطکاکی و تعویض با قطعات سالم می باشد که انجام این کار ها موجب می شود تا آسانسور تازه نفس بشود و کارایی بسیار بهتری داشته باشد. اما در نظر داشته باشید که می بایست برای جنرال سرویس، کار را فقط به دست افراد متخصص بسپارید تا آن ها با استفاده از تجربیات خود بتوانند عملیات سرویس آسانسور را به خوبی انجام دهند.


جنرال سرویس آسانسور چیست؟

در بسیاری از مواقع ممکن است با این سوال مواجه شده باشید که سرویس جنرال آسانسور چیست و چه مزایایی دارد؟ همانطور که در بخش قبل به آن اشاره شد، در زمان جنرال سرویس ابتدا افراد متخصص آسانسور را تست می کنند تا از معایب آن مطلع شود. پس از تست آسانسور، اقدام به رفع معایب جزئی و کوچک از جمله تاخیر در باز و بسته شدن درب ها می نمایند. در مرحله بعد، وارد تونل آسانسور می شوند و با استفاده از ابزار های مخصوص، تمامی اجزای داخلی را تست می نمایند و در صورت لزوم، آن ها را تعویض می کنند.


مزایای جنرال سرویس آسانسور

سرویس جنرال آسانسور می تواند مزایای بسیار زیادی برای مصرف کنندگان داشته باشد. جنرال سرویس، موجب می شود تا تمامی صدا های اضافی آسانسور در حال حرکت از بین برود و آسانسور بدون هیچ گونه صدایی حرکت کند. علاوه بر آن، انجام دادن جنرال سرویس سبب می شود تا آسانسور تازه نفس بشود و همانند یک آسانسور نو، کارکرد خوب و مثبتی داشته باشد. جالب است بدانید که انجام جنرال سرویس، می تواند از بروز حوادث و خرابی های آسانسور جلوگیری کند تا صاحبان ملک در آینده مجبور به پرداخت هزینه های سنگین جهت تعمیرات آن نباشند.


نکته ای حیاتی در جنرال سرویس آسانسور

یکی از مهم ترین نکاتی که می بایست در سرویس جنرال آسانسور خود به آن توجه ویژه ای نمایید، سپردن کار به دستان افراد متخصص می باشد. افراد متفرقه ای که ادعا می کنند از جنرال سرویس اطلاع کاملی دارند، ممکن است نتوانند معایب آسانسور را از بین ببرند و حتی ممکن است آن ها را افزایش دهند. اما سپردن کار به دست افراد متخصص، موجب می شود تا تمامی معایب آسانسور شما با تضمین متخصصان از بین برود و هیچ مشکلی پیش نیاید.


اگر می خواهید یک آسانسور سلامت و سالم داشته باشید و سال های طولانی بدون مشکلات خرابی و از بین رفتن قطعات از آن استفاده نمایید، می بایست هر 30 روز یک بار، عملیات سرویس آسانسور را انجام دهید. انجام جنرال سرویس  به موقع و سرویس های دوره ای سبب می شود تا تمامی معایب آسانسور شما از بین برود و در نتیجه بتوانید سال های طولانی از آسانسور خود لذت ببرید و بدون خرابی و پرداخت هزینه های سنگین تعمیرات از آن استفاده نمایید.

صفر تا صد وظایف سرویس کار آسانسور

دریافت خدمات سرویس آسانسور در تهران

پیش از هر موضوعی، سرویس کار می بایست به کار خود تعهد داشته باشد و بتواند در قبال کاری که انجام می دهد مسئولیت پذیر باشد؛ این امر سبب می شود تا مشتریان بیشتری جذب او شوند و در نتیجه سبب افزایش در آمد سرویس کار می گردد. علاوه بر آن، سرویس کار می بایست حتما اطلاعات و تجارب کافی را برای سرویس آسانسور کسب کند و بتواند به خوبی آن ها را عیب یابی کند؛ علاوه بر آن می بایست در آزمون های فنی و حرفه ای شرکت کند و مدرک با ارزش سرویس کاری آسانسور را دریافت نماید.


در مرحله اول سرویس کار می بایست از چاه آسانسور با چک کردن اجزای داخل آن و علایم هشدار دهنده، کار را آغاز کند. این امر سبب می شود تا او از ابتدایی ترین نقطه آسانسور شروع کند و بتواند تمامی اجزا را با دقت بررسی نماید. لازم به ذکر است که سرویس کار، می بایست هر قطعه ای را که خراب یا نیمه سالم است، تعویض نماید تا آسانسور عملکرد بهتری داشته باشد.


پس از آن می بایست شیوه نامه هایی را درون کابین آسانسور ها قرار دهد که به مسافران بیاموزد در شرایط اضطراری چگونه عمل کنند و تا عمل نجات گری آنها بدرستی انجام شود. این امر سبب حفظ جان افراد زیادی می شود . پس از آن، سرویس کار می بایست به ترتیب اجزای آسانسور را از پاییت ترین طبقه تا بالا ترین طبقه چک و بررسی نماید و قطعات مصرفی را تعویض کند. این امر سبب می شود تا عمر آسانسور شما چندین برابر گردد. برای این که بتوانید پس از سرویس آسانسور خود، از آن با خیالی آسوده استفاده نمایید، می بایست از شرکن معتبر دارای سرویس کار مطمئن و متخصص و متهد استفاده کنید و مطمئن شوید که کار را بدست کاردان سپرده اید.


نصب ریل آسانسور

جا به جایی مناسب برای کابین و قاب وزنه آسانسور، نیازمند یک سیستم در مسیر چاهک است. علاوه بر آن هدایت و راهنمایی حرکات کابین و وزنه تعادل به صورت عمودی ، عدم نوسانات افقی در هنگام ترمز ایمنی نیازمند نصب ریل کابین و محاسبات اجرای آن در محل کار است. در هنگام اجرای مراحل ریل ها صفحاتی به نام پشت بند ریل به یکدیگر متصل می گردند. در ضمن به منظور استحکام بیشتر براکت میان دیوار و آهن کشی بکار برده میشود. 


برای اتصال یکنواخت و دقیق ریل در هنگام نصب آسانسور هنگام طراحی کفشک هایی در یک سمت آسانسور  در نظر گرفته میشود و در سمت دیگر نیز زبانه ی راهنمای ریل قرار دارد . در هنگام حرکت کابین آسانسور کفشک های کابین روی تیغه یا بال ریل به سمت بالا و پایین حرکت می کند. نصب ریل و آهن کشی از مراحل اساسی و پرهزینه است که نیازمند تجربه و مهارت است. بنابراین باید به دقت رعایت شود. 


ریل ها از قطعات مکانیکی مهم در نصب آسانسور هستند. بنابر این برای انجام هرگونه حمل و نقل آن و نگهداری و نصب باید دقت کافی وجود داشته باشد. از آنجایی که ریل ها دارای تنوع مختلفی هستند برای شناسایی گزینه مناسب جدول ویژه ای وجود دارد. درون این جدول مواردی مانند ابعاد ، انواع مقاطع ، خواص فیزیکی و ‌‌‌‌… وجود دارد.  هنگام نصب و راه اندازی آسانسور در صورت عدم رعایت دقت در نصب ریل ها با کاهش کیفیت حرکت رو به رو خواهیم بود. در ادامه نکات مهم را ذکر نموده ایم:


ریل ها باید از جنس فولاد ST-37 بوده و ساختمانی باشد.  همچنین سطح ریل ها باید کاملا صیقلی و بدون هیچگونه تاب و انحنا باشد.

ریل های T-5  به منظور ریلهای راهنمای وزنه تعادل بکار برده میشوند.

ریل های T-9 به منظورآسانسورهای 5 تا 10 توقف و ریل های  T-16 برای توقف هایی بالاتر از 10 توقف به عنوان راهنمایی کابین استفاده میشود. 


نصب درب اتوماتیک آسانسور

نصب درب اتوماتیک آسانسور، می تواند امنیت استفاده از آسانسور را چندین برابر افزایش دهد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، درب های هوشمند و اتوماتیک آسانسور ساخت و تولید شده اند. با درب های جدید مسافران می توانند به راحتی و امنیت بیشتر از آسانسور استفاده نمایند. جالب است بدانید که امنیت درب های اتوماتیک در آسانسور بسیار بالا است و حتی کودکان می توانند به صورت تنهایی از آسانسور استفاده نمایند.البته توصیه میشود کودکان خردسال به تنهایی از آسانسور استفاده نکنند. 


 یکی از مزایای مهم درب اتوماتیک آسانسور، بازشدن کامل آن می باشد؛ درب های قدیمی، تا نصفه بیشتر باز نمی شدند و این امر سبب می شد تا افراد نتوانند وسایل را با آسانسور جابجا نمایند؛ اما درب های اتوماتیک به طور کامل باز می شوند و می توان وسایل را به آسودگی داخل آسانسور قرار داد.به علاوه درهای لولای فضایی از بیرون آسانسور را برای باز شدن نیاز دارند ولی در درب های تمام اتوماتیک درب داخ چاه آسانسور باز میشود و موقع باز شدن فضایی را در بیرون اشغال نمیکند.


مراحل نصب در اتوماتیک آسانسور به جای درهای قدیمی

از آن جا که نحوه قرار گرفتن و ساخت درب های اتوماتیک با درب های قدیمی به طور کل متفاوت است، ابتدا متخصصان درب های قدیمی طبقه آسانسور را به همراه چهار چوب فلزی باز می کنند. پس از آن، چهار چوب مخصوص درب های اتوماتیک را در دهانه ورودی کابین آسانسور با استفاده از پیچ و مهره، متصل می نمایند.


در مرحله دوم نصب درب اتوماتیک آسانسور، متخصصان اجزای مکانیکی و الکتریکی  را نصب می نمایند. دراین مرحله سیم کشی قفل درها هم انجام میشود. پس از پایان نصب درب های طبقات ، درب کابین آسانسور نصب میشود .


اجزای الکتریکی درب اتوماتیک کابین آسانسور، شامل موتورباز و بست درب، سنسور های کنترل سرعت و سنسور های چشم الکترونیک می باشد. درب کابین با دقت نصب میشود و فاصله آن با درهای طبقات تنظیم میشود . سپس اتصالات الکتریکی آن شامل کنتاکت قفل درب و سیم های تابلو فرمان و ... متصل میشود.


در مرحله آخر نصب درب اتوماتیک کابین و طبقات آسانسور، متخصصان با استفاده از روش های تجربی اجزای نصب شده درب اتوماتیک را یک به یک بازرسی می کنند. آن ها با استفاده از تجربیات خود و دستگاه های پیشرفته، سنسور ها و اجزای الکتریکی درب اتوماتیک را سنجش می کنند و حساسیت سنسور ها را تنظیم می نمایند. پس از آن سوار آسانسور می شوند و در هر طبقه، درب اتوماتیک نصب شده را بازرسی می کنند و با بررسی عملکرد  باز و بست شدن درب ، آن  را روان کاری می کنند تا درب اتوماتیک از طول عمر بالا تری برخوردار باشد.


همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، استفاده و نصب درب اتوماتیک آسانسور و جایگزینی آن با نمونه های فرسوده قدیمی دارای مزایای بسیار زیادی می باشد و می تواند ایمنی آسانسور را چندین برابر نماید. برای آن که بتوانید درب اتوماتیک خوب و با کیفیت را برای آسانسور خود نصب نمایید، پیشنهاد می شود با افراد متخصص و مشاوران در این زمینه مشورت نمایید تا آن ها شما را از هزینه های نصب آگاه سازند.