آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

نکات مهم در نصب آسانسور که باید بدانید ...

نصب آسانسور در ایران

چهار سیستم برای آسانسورهای خانگی استفاده می شود: هیدرولیک، کششی، پنوماتیک و درام مارپیچ. نصب سیستم های آسانسور خانگی و صنعتی با هم فرق دارد اما همه آنها به طور کلی، قطعات اساسی یکسانی دارند: یک سیستم محرکه ، یک اتاقک یا کابین و یک سیستم کنترل حرکت .

آسانسورهای تحت خلأ، آسان ترین مدل آسانسور برای نصب هستند و حتی نگهداری آنها آسان تر است.

قبل از نصب آسانسور در ساختمان باید تمام مقدمات را فرآهم کنید. افراد اضافی یا کارمندان را از محیط خارج کنید. مطمئن شوید که مکان نصب، تخلیه شده است. 

برای نصب سیستم های آسانسور، باید حتماً اقدامات ایمنی را انجام دهید تا عملیات ساختمانی با اطمینان بالا در محل انجام گیرد.. با انجام کارهای مقدماتی، زودتر از موعد، به راحتی و به سرعت و به طور موثر می توانید آسانسور را به محض رسیدن قطعات، نصب و راه اندازی کنید.

نصب آسانسور از عهده افراد معمولی خارج است! حتی اگر نصب آن نسبتاً آسان باشد، قطعات می توانند بزرگ و سنگین باشند و قطعاً نمی خواهید به آسانسور آسیب برسانید یا به خود آسیب بزنید. از شرکت های معتبر در خرید و نصب سیستم های آسانسور حتماً کمک بگیرید.

قبل از هرگونه تغییر در خانه یا ساختمان شما، باید بررسی کامل انجام شود و نقشه ها تهیه شود. نصب براکت ها، ریل ها، طناب های فولادی، شیلنگ در آسانسورهای هیدرولیک ، سیستم تابلو فرمان و سیستم های الکتریکی برای موتور آسانسور، همه باید طبق برنامه و توسط تکنسین ها انجام می گیرد.

نصب همه آسانسورها، یکسان نیست. این روند می تواند متفاوت باشد؛ بسته به اندازه ساختمان، اندازه آسانسور و البته منبع تغذیه آسانسور، فرق دارد. 

تا زمانی که نصب کامل نشود، به دلایل ایمنی باید از موانع در اطراف محل نصب، استفاده شود.

برای آسانسورهای هیدرولیک، پس از نصب کاراسلینگ و اتصال آن به جک ، زمان ایمن سازی آسانسور و اتصال شیرهای برق هیدرولیکی فرا می رسد. روغن هیدرولیک باید به مخزن سیال اضافه شود و شیلنگ  بین جک آسانسور و پاور یونیت ، نصب شود. 

پس از انجام این کار و بررسی همه سیستم ها، آسانسور آماده کار است. به دلایل ایمنی، درب های خودکار قفل شونده، کنترل شرایط هوایی، چراغ های اضطراری، ارتباطات اضطراری و سنسورهای تشخیص دود، نصب می شوند.

چه نوع موتور آسانسور، مناسب تر است؟

موتور آسانسور 4 نفره

فناوری موتور آسانسور نسبت به دوران ارشمیدس که اولین آسانسور را ساخت، بسیار پیشرفت کرده است. پس از انقلاب صنعتی، سطح کیفیت سازه ها، بالاتر رفته و فناوری آسانسور و بالابر با توجه به این پیشرفت، با جوامع، سازگار شده است. امروزه ساختمان های بلند و بسیار مرتفع در حال ساخت هستند و آسانسورها به یکی از مهمترین نیاز در دنیای امروز تبدیل شدند.

با پیشرفت تکنولوژی ساخت، فناوری موتور آسانسور نیز در حال پیشرفت است. آسانسورها به گونه ای طراحی شده اند که به بالا حرکت کنند و سپس، سریع تر، آرامتر و راحت تر، به سمت پایین منتقل شوند. برای دستیابی به این اهداف، انواع آسانسورها در حال تکامل هستند. یکی از مسائل اصلی برای شرکت های طراح آسانسورو مشتریان، انتخاب بهترین نوع آسانسور متناسب با نیاز ساختمان ها است.

مشکلات عملیاتی آسانسور را بررسی کنید

سرویس آسانسور در تهران

 اولین کاری که به شما کمک می کند مراحل نگهداری و سرویس آسانسور را آغاز کنید این است که عملکرد آسانسور را در هر ماه تحت نظر بگیرید. هر چند وقت یک بار، مشکلاتی که برای آسانسور به وجود می‌آید را یادداشت کنید. این کار به شما کمک می کند تا مشکلات را سریع تر شناسایی کنید. تعمیرات آسانسور، زمانی ارائه می شود که شما مشکلات را گزارش کرده ‌اید و تکنسین ها برای بازدید از سیستم به محل اعزام می شوند. 

 اگر مشکلات را بررسی کرده‌ اید، می‌توانید هنگام تعمیرات، آنها را به تکنسین ها اعلام کنید تا راه حل مناسب را سریع تر پیدا کنند. به طور نمونه، هنگام استفاده از آسانسور در ساختمان، دقت کرده اید که آسانسور با تأخیر، بالا یا پایین می رود. یا ممکن است صداهای عجیب و غریب در حین حرکت آسانسور بشنوید که در طول حرکت آن وجود دارد. این موارد را به تکنسین بگویید و او می تواند آسانسور را به طور کامل رفع عیب کند.  برای بررسی مشکلات عملیاتی آسانسور بهتر است روزانه رفتار آنرا در نظربگیرید . عملکرد آسانسور را در هر روز کنترل کنید و مطمئن شوید که همه چیز در شرایط عادی عمل می کند. حتی کوچک ترین تغییر را یادداشت کنید که در آینده مفید خواهد بود.

نکات مهم در طراحی کابین آسانسور

بهترین طراحی کابین آسانسور

یکی از مهم ترین اصول طراحی کابین آسانسور، ابعاد و اندازه های آن است. مقررات طراحی آسانسور تجاری و طراحی آسانسور مسکونی متفاوت است. در هر دو صورت، اندازه کابین، طول و عرض و ارتفاع کابین به صورتی طراحی می‌ شود که حتی برای معلولین هم قابل دسترسی باشد.  برای آسانسورهایی که مخصوص حمل تخت بیمارها در بیمارستان هستند باید ظرفیت افراد، اندازه تخت بیمارستان و یا حمل چند عدد ویلچیر حامل بیمار در نظر گرفته شود.

 به طور استاندارد، اندازه کابین آسانسور به صورت 100در90 سانت و 110 در 95 و 100 در 120 و...  تعریف شده است. ارتفاع استاندارد کابین معمولاً 220 سانت در مراجع تعریف شده است؛ مگر آنکه شرایط خاصی وجود داشته باشد که در این صورت باید طراحی اختصاصی انجام شود .

 نکته دیگری که در طراحی کابین برای انواع آسانسور حائز اهمیت است، اندازه عرض درب آسانسور و نحوه باز و بسته شدن درب به صورت دو جهته یا یک جهت می باشد. بسته به اینکه نیاز ساختمان برای حمل و نقل توسط آسانسور چگونه است، ابعاد آسانسور چقدر است، مدل درب آسانسور، متفاوت در نظر گرفته می شود.

 در طراحی کابین آسانسور به این نکته باید توجه کرد که حداکثر ظرفیت حمل آسانسور برای افراد چند نفر است. طبق استانداردها، اگر ظرفیت حمل آسانسور چهار نفر باشد، حداکثر وزن، ۳۲۰ کیلوگرم است؛ اگر حداکثر ظرفیت تحمل افراد ۶ نفر باشد، وزن کل برای کابین معادل ۴۸۰ کیلوگرم خواهد بود. برای ظرفیت آسانسور با حداکثر ۸ نفر، این وزن معادل ۶۳۰ کیلوگرم است. بسته به افزایش ظرفیت حمل افراد با آسانسور، اندازه کابین، کوچک تر یا بزرگتر طراحی می شود.

بهترین شرکت آسانسور در ایران

شرکت آسانسور | بهترین شرکت آسانسور در ایران

آیا به این فکر کرده اید که چگونه یک شرکت آسانسور با تجربه و با مهارت کافی را برای دریافت خدمات خرید، نصب ، تعمیرات و نگهداری انتخاب کنید؟ شاید این کار در ابتدای کار، یک اقدام دلهره آور باشد! طبیعتاً افراد معمولی، اطلاعات فنی کافی از انواع آسانسور یا نحوه نصب آن ندارند.  آسانسورها تجهیزات صنعتی بزرگ هستند که از قسمت های پیچیده زیادی تشکیل شده اند. وقتی قرار است آسانسور را خریداری کنید، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. آنچه مهم است این که شما قرار است از شرکت فروشنده آسانسور، بهترین محصول و خدمات را بخرید؛ محصولی که هم متناسب با بودجه مالی شما باشد و هم نیاز شما را برطرف کند.

 انواع مختلفی از شرکت آسانسور در جامعه فعالیت می‌کنند که حوزه‌های مختلفی را پوشش می دهند. به طور مثال، یک شرکت صرفاً به طراحی و تولید آسانسور تخصص دارد؛ شرکت دیگر به عنوان نمایندگی فروش برای یک مجموعه فعالیت می کند؛ از طرف دیگر ممکن است یک شرکت، خدمات سرویس دهی، تعمیرات، نگهداری و نصب آسانسور را ارائه دهد.  وقتی شما می ‌خواهید از این شرکت ‌ها خدمات دریافت کنید باید مطمئن شوید که آیا خدمات به صورت پکیج کامل معرفی می شوند یا اینکه باید از هر شرکت، مجزا درخواست خدمات داشته باشید.

 وقتی به دنبال پیدا کردن بهترین شرکت آسانسور هستید از خود بپرسید که کدام نوع آسانسور مناسب کسب و کار من است؟ یا اگر می خواهید برای ساختمان خود آسانسور سفارش دهید، نیاز به حمل و نقل در ساختمان را در نظر بگیرید.  به طور کلی در انتخاب شرکت های مناسب و معتبر برای خدمات خرید و نصب آسانسور، ۲ گزینه اصلی وجود دارد؛ گزینه اول، صلاحیت شرکت است و گزینه دوم، مذاکره در مورد عقد قرارداد خدمات آسانسور می باشد.