آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

بازرسی سرویس و تعمیرات آسانسور چگونه انجام می شود؟

دستور العمل جامع نگهداری آسانسور

ارتباط با مستاجراین : به مستاجران اطلاع دهید که تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده در حال انجام است ، تا آن ها از علائم و تذکرات پیروی کنند. از رفت و آمد زیاد خودداری کنید و همیشه مطمئن شوید که آسانسور یا پله جایگزین در دسترس است. در تمام طبقات کلیدی که آسانسور در آن متوقف می شود ، تابلو راهنما قرار دهید.

انجام بازرسی : انجام ممیزی تجهیزات آسانسور به تعیین وضعیت تجهیزات ، انواع تعمیرات لازم و سایر خدمات مورد نیاز کمک می کند. برای اطمینان از ایمنی آسانسور ، قسمت های زیر را بررسی کنید :

داخل کابین : وضعیت علائم و نشانه های عملکرد دستگاه ، عملکرد دکمه ها، تهویه ، روشنایی ، نیروی درب کابین هنگام باز و بسته شدن را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که دستگاه های اضطراری در دسترس هستند و در شرایط کار خوب قرار دارند.

قسمت بالای کابین : بررسی کنید که آیا کابل های مسافرتی و بالابرها عملکردی دارند و به درستی تنظیم شده اند. روغن کاری مناسب برای ریل ها ، طناب های گاورنر ، وسایل تعلیق ، زنجیرها و غیره را اعمال کنید.

بازرسی اتاق ماشین : ارزیابی شرایط تجهیزات در اتاق ماشین بسیار مهم است. روغنکاری مورد نیاز را برای وسایل تعلیق ، چرخ دنده ها، یاطاقان و سایر تجهیزات مکانیکی که نیاز به روانکاری دارند ، تامین کنید.

تهیه گزارش : یک گزارش جامع از بازرسی شامل عکس های هر گونه نقص تجهیزات و شرح هر گونه مشکل عملیاتی را تکمیل کنید. گزارشات مستند برای رعایت مقررات ، الزامات ایمنی آتش سوزی و گزارش های نگهداری مورد نیاز است. 

منبع: آسانسور فعال

موتور آسانسور جم

قیمت موتور آسانسور جم

موتور جم، یکی از معتبرترین برندهای تولید کننده موتور ایتالیایی است. این برند با نام GEM ارائه می شود و کیفیت و عملکرد آن تضمین شده است. این موتور آسانسور به دلیل داشتن راندمان بالا و توان عالی که دارد، با استقبال خوبی مواجه شده است. در بسیاری از آسانسورهای مسکونی و اداری، این موتور نصب شده است. جالب توجه است که موتور ایتالیایی جم، از نوع گیربکسی است و در مدل های متنوع ارائه شده است. نکته مهم درباره موتور جم ایتالیا، نوع کاربرد آن در ساختمان ها است. با اینکه این موتور بسیار قدرتمند است، اما شرکت سازنده توصیه کرده است که از این موتور برای حرکت آسانسورهایی با ظرفیت متوسط استفاده شود. مثلاً نصب آسانسور 4 نفره با این موتور گیربکسی می تواند بسیار عالی باشد.

نکته دیگر که لازم است درباره مدل های مختلف موتور آسانسور جم ایتالیا بیان کنیم این است که انواع آن، با نام های تجاری اختصاری به فروش می رسند و از نظر عملکرد، به دو دسته تک سرعته و دو سرعته تقسیم بندی می شوند. به طور نمونه، موتور جم ایتالیایی مدل HW134، دو سیم پیچ دارد و برای کابین 6 نفره، انتخاب خوبی است. این مدل آسانسور دارای ظرفیت حمل حدود 480 کیلوگرم است.


انواع مدل های تجاری موتور جم ایتالیا برای خرید

  • موتور گیربکسی، جم مدل HW134 CAMEL
  • موتور گیربکسی، جم مدلHW134L CAMEL
  • موتور گیربکسی، جم مدلHW134VF CAMEL
  • موتور گیربکسی، جم مدلHW135VF
  • موتور آسانسور گیربکسی، جم مدلHW135L VF
  • موتور گیربکسی، جم مدلHW140C LION
  • موتور گیربکسی، جم مدلHW140CL LION
  • موتور گیربکسی، جم مدلHW175 ELEPHANT 

عوامل موثر بر روی قیمت تابلو فرمان آسانسور

قیمت تابلو فرمان آسانسور در اصفهان

تابلو فرمان آسانسور دارای انواع مختلفی است. یکی از عوامل مهمی که بر روی قیمت تابلو های فرمان آسانسور تاثیر گذار است، ظرفیت کابین است. غالبا، هرچه تعداد نفرات داخل کابین زیاد تر باشد توان قطعات و اجزای الکتریکی درون تابلو فرمان افزایش می یابد و موجب زیاد شدن قیمت آن می شود. ارزان قیمت ترین تابلو فرمان، متعلق به ساختمان های با آسانسورهای خانگی (home lift )  دو نفره است چرا که تعداد نفرات محدود و طبقات محدود است.


یکی دیگر از عوامل بسیار مهم تاثیر گذار بر روی قیمت تابلو فرمان، نوع سیستم راه انداز موتور اصلی آسانسور است . بسته به اینکه با کنتاکتور یا توسط سیستم های کنترل دور متغیر اینورتری راه اندازی شود. تابلو های فرمان مجهز به سیستم اینورتر به دلیل دارا بودن سیستم راه اندازی نرم ، دارای قیمت بسیار بالایی است. اما در نظر داشته باشید که این قابلیت باعث حرکت نرم کابین و کاهش مصرف انرژی تا 50 در صد میشود .  ولی در عوض آسیب پذیر تر هم هستند. اما تابلو های فرمان آسانسور که دارای کلید های کنتاکتوری هستند، دارای قیمت بسیار مناسبی هستند و می توان از آن ها در انواع آسانسور های معمولی استفاده کرد .


درجه بندی حفاظت در برابر ورودی ذرات معلق یا آب ( IP )   یکی دیگر از عوامل مهم موثر بر روی قیمت تابلو فرمان آسانسور است. تابلو های فرمان آسانسور که دارای درجه حفاظت بالا  (IP) هستند، دارای قیمت بالا تری نسبت به بقیه هستند اما در قبال بالاتر بودن قیمت، در محیط های صنعتی مهم مثل شرکتهای پتروشیمی و کارخانجان سیمان کاربرد  دارند. پیشنهاد می شود برای خرید تابلو فرمان آسانسور با کیفیت، حتما با افراد متخصص در این زمینه مشورت نمایید تا بتوانید کالایی با کیفیت و قیمت مناسب تهیه کنید.


همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره شد، وجود تابلو های فرمان در آسانسور امری بسیار ضروری است. برای آن که بتوانید تابلو آسانسور را با کیفیت خوب و قیمت مناسبی تهیه کنید، می بایست به شرکت های معتبر آسانسور سازی مراجعه نمایید تا آن ها شما را در خرید تابلو فرمان راهنمایی کنند. برای آن که بتوانید قیمت تابلو فرمان آسانسور را به صورت دقیق بدانید، می توانید به وبسایت های رسمی و معتبر شرکت های ساخت و مونتاژ آسانسور سری بزنید و قیمت ها را در آن جا مشاهده نمایید.

قیمت آسانسور ارزان

مسئله قیمت ها برای خرید آسانسور، تعمیرات – نگهداری و سایر خدمات مرتبط، یک موضوع مهم است و برای همه افراد اهمیت دارد. به ویژه اگر مدیران ساختمان های چند طبقه یا برج های تجاری، مسئولیت نگهداری و بازرسی سیستم های آسانسور را نیز بر عهده داشته باشند، با حفظ جان افراد داخل ساختمان روبرو هستند؛ این یعنی باید برای تجهیزات ایمن برنامه ریزی نمایند. آن دسته از ساختمان های قدیمی تر که آسانسورهای آن بیش تر از 15 یا 20 سال در حال کار هستند، به طور قطع به بازسازی و نصب نسل جدید این تجهیزات نیاز دارند. آسانسور هم برای حمل افراد و هم برای جا به جایی بار استفاده می شود، پس همه قطعات و قسمت ها باید با هم هماهنگ کار کنند.


آن دسته از پروژه های ساختمانی جدید، که مسئولیت ایمن سازی آنها بر عهده پیمانکاران و سازندگان است، نیاز به نصب و راه اندازی سرویس کامل آسانسور دارند. برای هر دو سری ساختمان های جدید و قدیم، خدمات بازرسی دوره ای، سرویس و تعمیرات – نگهداری بسیار اهمیت دارد. اما حالا این موضوع پیش می آید که ما چطور می توانیم قیمت آسانسور ارزان را پیدا کنیم و شرکت ها در این زمینه چه کمک هایی به مشتریان می کنند! در ادامه به این دو سؤال پاسخ خواهیم داد.


چه عواملی بر قیمت آسانسور تأثیر دارد؟

اگر از ما می پرسید که آیا می توانیم آسانسور ارزان را برای ساختمان خود بخریم، ما به شما خواهیم گفت بله؛ اما تحت یک سری شرایط خاص این امکان وجود دارد. وقتی شما انواع آسانسور 4 نفره را بخرید، یا مدل آسانسور گیربکسی را تهیه کنید، قیمت ها از هر نظر برایتان به صرفه تر خواهد بود. قیمت آسانسور ارزان برای ساختمان های مسکونی با طبقات کم تر، قابل تصور است اما خرید پک کامل آسانسور برای مجتمع های چند واحدی بزرگ، قطعاً گران تر خواهد بود. قیمت آسانسور با موتور گیرلس، نسبت به مدل گیربکسی، نیز گران تر است.


از دیدگاه دیگر، قیمت آسانسور ارزان را می توانید با بررسی برند تولید کننده این تجهیزات جستجو کنید. برندهای ایتالیایی، گران قیمت هستند؛ انواع آسانسور ترکیه ای یا آسانسور چینی، نسبتاً ارزان تر است. به علاوه، قیمت آسانسور ایرانی به راحتی با سایر مدل های اروپایی قابل رقابت است و برای سفارش، ارزان تر تمام می شود.


تصمیم گیری برای مقایسه قیمت های انواع آسانسور، بر عهده مشتریان است؛ اما قبل از هر خرید لازم است با کارشناسان بهترین شرکت آسانسور صحبت کنید تا جزئیات بیشتری را به شما بدهند. آسانسورهایی که به نوعی از کشورهای دیگر وارد ایران می شوند ، بیشتر مشمول تغییرات قیمت دلار و ارز  و بخصوص تعرفه های گمرکی خواهند بود و با این نوسانات، همراه هستند. سعی کنید سوالات خود را درباره خرید آسانسور، تعمیرات آسانسور و ... یادداشت کنید تا کارشناسان ما بتوانند بهتر شما را راهنمایی کنند.

روشنایی کابین آسانسور

روشنایی کابین اسانسور

یکی از نکاتی که در ساخت آسانسور به آن توجه ویژه می شود، روشنایی کابین آسانسور است. یکی از مهم ترین بخش ها در کابین آسانسور، سیستم نورپردازی آن است. طبیعتا هر چقدر که سیستم نورپردازی و روشنایی داخل آسانسور زیبا تر باشد، مسافران داخل کابین لذت بیشتری می برند. جالب است بدانید که سیستم های نور پردازی در آسانسور در صد ها نوع مختلف است و افراد می توانند روشنایی داخل کابین آسانسور را مطابق با سلیقه خود تنظیم نمایند. در ادامه با ما همراه باشید تا با قطعات نور پردازی و روشنایی داخل کابین آسانسور بیشتر آشنا شوید.


قطعات روشنایی کابین آسانسور چیست؟

یکی از مهم ترین قطعات در سیستم نورپردازی آسانسور، لامپ های هالوژن است. متخصصان برای آن که روشنایی داخل کابین را افزایش و مصرف برق را کاهش دهند، از لامپ های هالوژن 6 تا 15 وات استفاده می نمایند. لازم به ذکر است که استفاده از لامپ های هالوژن با توان بیش از 15 وات ممکن است سبب آتش سوزی داخل کابین و افزایش مصرف برق گردد. به همین دلیل، متخصصان از لامپ های هالوژن با توان نسبتا پایین اما با تعداد بالا برای روشنایی کابین استفاده می نمایند.

یکی دیگر از قطعات روشنایی کابین آسانسور که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، ترانس است. همانطور که می دانید، برق آسانسور به صورت سه فاز یعنی 380 تا 400 ولت به صورت متغیر است. اما تمامی سیستم های روشنایی داخل کابین آسانسور تنها نیاز به 220 ولت دارند. جالب است بدانید که برخی از سیستم های نورپردازی در کابین آسانسور با برق 12 ولت کار می کنند. به همین دلیل، استفاده از ترانس سبب می شود تا متخصصان با ریسک برق گرفتگی کمتر مسافران بتوانند از تعداد لامپ های هالوژن بیشتری برای کابین آسانسور استفاده نمایند و داخل کابین را روشن سازند.