آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

روشنایی کابین آسانسور

روشنایی کابین اسانسور

یکی از نکاتی که در ساخت آسانسور به آن توجه ویژه می شود، روشنایی کابین آسانسور است. یکی از مهم ترین بخش ها در کابین آسانسور، سیستم نورپردازی آن است. طبیعتا هر چقدر که سیستم نورپردازی و روشنایی داخل آسانسور زیبا تر باشد، مسافران داخل کابین لذت بیشتری می برند. جالب است بدانید که سیستم های نور پردازی در آسانسور در صد ها نوع مختلف است و افراد می توانند روشنایی داخل کابین آسانسور را مطابق با سلیقه خود تنظیم نمایند. در ادامه با ما همراه باشید تا با قطعات نور پردازی و روشنایی داخل کابین آسانسور بیشتر آشنا شوید.


قطعات روشنایی کابین آسانسور چیست؟

یکی از مهم ترین قطعات در سیستم نورپردازی آسانسور، لامپ های هالوژن است. متخصصان برای آن که روشنایی داخل کابین را افزایش و مصرف برق را کاهش دهند، از لامپ های هالوژن 6 تا 15 وات استفاده می نمایند. لازم به ذکر است که استفاده از لامپ های هالوژن با توان بیش از 15 وات ممکن است سبب آتش سوزی داخل کابین و افزایش مصرف برق گردد. به همین دلیل، متخصصان از لامپ های هالوژن با توان نسبتا پایین اما با تعداد بالا برای روشنایی کابین استفاده می نمایند.

یکی دیگر از قطعات روشنایی کابین آسانسور که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، ترانس است. همانطور که می دانید، برق آسانسور به صورت سه فاز یعنی 380 تا 400 ولت به صورت متغیر است. اما تمامی سیستم های روشنایی داخل کابین آسانسور تنها نیاز به 220 ولت دارند. جالب است بدانید که برخی از سیستم های نورپردازی در کابین آسانسور با برق 12 ولت کار می کنند. به همین دلیل، استفاده از ترانس سبب می شود تا متخصصان با ریسک برق گرفتگی کمتر مسافران بتوانند از تعداد لامپ های هالوژن بیشتری برای کابین آسانسور استفاده نمایند و داخل کابین را روشن سازند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد