آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

مشکل قطعی برق آسانسور را چگونه حل کنیم؟

از آنجایی که آسانسورها به منبع برق قوی در ساختمان های تجاری و ... نیاز دارند، به روز رسانی شبکه برق رسانی به ساختمان می تواند بر عملکرد موتور آسانسور تأثیر بگذارد. به روزرسانی سیستم ها حتی می تواند به آسانسور آسیب برساند. این مشکل نشان می دهد که به خدمات تعمیر آسانسور حتماً نیاز خواهید داشت. راه حل برای رفع این مشکل این است که کمیت و کیفیت برق تکفاز یا سه فاز تحویل شده به ساختمان را بررسی کنید. این بررسی می تواند اشکالات متداول مانند ولتاژ کم یا زیاد از حد و یا جابجایی فازها یا نبودن یک فاز در برق سه فاز را مشخص کند. این کار را از بهترین شرکت های تعمیر آسانسور بخواهید. به عنوان مثال، ترموگرافی مادون قرمز، نوسانات شدید دما را اندازه گیری می کند و به شناسایی مشکلات احتمالی قبل از خرابی سیستم گران قیمت شما کمک خواهد کرد. فیوزهای داغ با استفاده از فناوری مادون قرمز بسیار راحت تر دیده می شوند.

قطعات روشنایی کابین آسانسور چیست؟

بازسازی کابین آسانسور استیل

یکی از مهم ترین قطعات در سیستم نورپردازی آسانسور، لامپ های هالوژن است. متخصصان برای آن که روشنایی داخل کابین را افزایش و مصرف برق را کاهش دهند، از لامپ های هالوژن 6 تا 15 وات استفاده می نمایند. لازم به ذکر است که استفاده از لامپ های هالوژن با توان بیش از 15 وات ممکن است سبب آتش سوزی داخل کابین و افزایش مصرف برق گردد. به همین دلیل، متخصصان از لامپ های هالوژن با توان نسبتا پایین اما با تعداد بالا برای روشنایی کابین استفاده می نمایند.

یکی دیگر از قطعات روشنایی کابین آسانسور که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، ترانس است. برق آسانسور به صورت سه فاز یعنی 380 تا 400 ولت به صورت متغیر است. اما تمامی سیستم های روشنایی داخل کابین آسانسور تنها نیاز به 220 ولت دارند. جالب است بدانید که برخی از سیستم های نورپردازی در کابین آسانسور با برق 12 ولت کار می کنند. به همین دلیل، استفاده از ترانس سبب می شود تا متخصصان با ریسک برق گرفتگی کمتر مسافران بتوانند از تعداد لامپ های هالوژن بیشتری برای کابین آسانسور استفاده نمایند و داخل کابین را روشن سازند.

چه راه ‌هایی برای کاهش صدا و لرزش کابین آسانسور وجود دارد؟

بی شک ایجاد صدا و لرزش در کابین آسانسور باعث به هم ریختن آسایش افراد می شود. حتی در صورتی که این صدا یا لرزش شدید باشد، ممکن است دلهره و  نگرانی هایی را برای افراد داخل کابین به همراه داشته باشد. به همین خاطر نیز حتماً لازم است تا با تدابیر مختلف و سرویس و بازسازی کابین آسانسور، به کاهش و از بین بردن صدا و لرزش کابین آسانسور ها اقدام کرد. در ادامه برخی از مهم ترین و موثر ترین راه ها برای این کار بیان شده اند. 

   

استفاده از مواد جذب صوت

یکی از بهترین روش های کاهش صدا در آسانسور ها، به کار گیری مواد با خاصیت جذب صوت است. شما می توانید فوم های عایق مخصوص، فایبرگلاس و سایر مواد جذب صوت را در دیوار ها، سقف و کف آسانسور نصب کنید.

   

استفاده از سیستم ‌های عایق صوتی

نصب سیستم های عایق صوتی همچون ساندویچ پانل ها نیز می تواند در کنترل و کاهش صدا و لرزش بسیار موثر باشد. همچنین شما می توانید برای این کار از سیستم های عایق صوتی برای درب و پنجره های آسانسور خود استفاده کنید. این کار تاثیر بسزایی در کاهش صدا و لرزش در آسانسور ها دارد.

    

بهبود سیستم آسانسور

بازسازی کابین آسانسور و بهبود سیستم آن می تواند در کاهش صدا و لرزش کابین آسانسور بسیار تاثیر گذار باشد. شما می توانید با انجام اقداماتی همچون تعویض لیفت ‌ها و ماشین ‌آلات، به‌روزرسانی و بهینه ‌سازی سیستم‌ های مکانیکی و الکترونیکی آسانسور صدا و لرزش داخل کابین را کاهش دهید.

ضرورت سرویس دوره‌ای آسانسور

اگر سرویس و نگهداری دوره ‌ای آسانسور به موقع انجام شود، میزان خرابی قطعات آسانسور کاهش پیدا می ‌کند و این موضوع ارتباط مستقیم با کاهش هزینه و افزایش طول عمر آسانسور دارد. سرویس آسانسور اصفهان و نگهداری آسانسور در ساختمان‌ های مختلف، متفاوت است. به طور مثال در ساختمان‌ های تجاری و اداری، از آسانسور به صورت مداوم استفاده می ‌شود و کابین آسانسور به طور مداوم در حرکت است که این امر، بی ‌تاثیر در ساییدگی درب آسانسور نیست. بدین ترتیب، تکنسین مربوطه به منظور حفظ ایمنی و پیشگیری از فرسودگی آسانسور، برنامه زمانی کوتاه ‌تری را برای سرویس و نگهداری در نظر می‌گیرد. عوامل مختلفی تعیین کننده زمان نگهداری و سرویس شامل موارد زیر است که درباره هر یک، توضیح مختصری ارائه می شود.


انواع مدل‌ آسانسور 

 آسانسور دارای انواع مختلفی است. انتخاب نوع آسانسور، بسته به نوع استفاده متفاوت است، بنابراین زمان سرویس و نگهداری هر یک، متفاوت از دیگری در نظر گرفته می ‌شود. شرکتی که آسانسور را ارائه می ‌دهد در ارتباط با بازرسی و سرویس ، شما را راهنمایی می ‌کند و اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار خواهد داد.


محل زندگی 

در هر شهر، هزینه‌ های مربوط به بازرسی و نگهداری آسانسور و مقررات ایمنی تعیین شده برای مراقبت از آسانسور ممکن است متفاوت باشد؛ بنابراین پیروی از قوانین مربوط به سرویس و نگهداری آسانسور در هر شهری حائز اهمیت است. سرویس آسانسور اصفهان در شرایط اضطراری توسط افراد حرفه ‌ای اجرا می ‌شود تا با حداقل هزینه، هر چه سریع تر آسانسور به حالت قبلی خود باز گردانده شود و ایمنی ساختمان حفظ گردد.


نوع قرارداد منعقد شده 

انتخاب نوع پیمانکار، در هنگام نصب اسانسور این امکان را برایتان فراهم می ‌کند که زمان سرویس و نگهداری آسانسور مشخص شود و به نیازهای شما به بهترین شکل ممکن پاسخ داده شود.

قیمت تابلو فرمان آسانسور 1403

قیمت قطعات آسانسور

یکی از نکاتی که باید تمامی تکنسین های برق آسانسور آن را بدانند، قیمت تابلو فرمان آسانسور است. تابلو فرمان آسانسور، مهم ترین بخش آسانسور است که افراد می توانند به وسیله آن آسانسور را حرکت دهند. تابلو فرمان آسانسور، دارای انواع مختلفی است که موجب متغیر بودن قیمت آن شده است. البته، فراموش نکنید که برای خرید تابلو فرمان آسانسور با کیفیت بسیار خوب و قیمتی مناسب، می بایست به شرکت های معتبر آسانسور مراجعه نمایید تا آن ها تابلو فرمان با کیفیتی را در اختیار شما قرار دهند.


عوامل موثر بر روی قیمت تابلو فرمان آسانسور

 تابلو فرمان آسانسور دارای انواع مختلفی است. یکی از عوامل مهمی که بر روی قیمت تابلو های فرمان آسانسور تاثیر گذار است، ظرفیت کابین است. غالبا، هرچه تعداد نفرات داخل کابین زیاد تر باشد توان قطعات و اجزای الکتریکی درون تابلو فرمان افزایش می یابد و موجب زیاد شدن قیمت آن می شود. ارزان قیمت ترین تابلو فرمان، متعلق به ساختمان های با آسانسورهای خانگی (home lift )  دو نفره است چرا که تعداد نفرات محدود و طبقات محدود است.

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم تاثیر گذار بر روی قیمت تابلو فرمان، نوع سیستم راه انداز موتور اصلی آسانسور است . بسته به اینکه با کنتاکتور یا توسط سیستم های کنترل دور متغیر اینورتری راه اندازی شود. تابلو های فرمان مجهز به سیستم اینورتر به دلیل دارا بودن سیستم راه اندازی نرم ، دارای قیمت بسیار بالایی است. اما در نظر داشته باشید که این قابلیت باعث حرکت نرم کابین و کاهش مصرف انرژی تا 50 در صد میشود .  ولی در عوض آسیب پذیر تر هم هستند. اما تابلو های فرمان آسانسور که دارای کلید های کنتاکتوری هستند، دارای قیمت بسیار مناسبی هستند و می توان از آن ها در انواع آسانسور های معمولی استفاده کرد .

شرکت آسانسور فعال