آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

قطعات مهم در تعویض آسانسور

تعویض قطعات در آسانسور

در آسانسور، همانند وسایل الکتریکی دیگر قطعاتی وجود دارند که می بایست پس از گذشت مدتی تعویض گردند تا عملکرد آسانسور افزایش یابد؛ لازم به ذکر است که می بایست برای تعویض این قطعات، از جنس مرغوب استفاده نمود تا بازدهی آسانسور افزایش یابد و در نتیجه عملکرد بهتری داشته باشد. علاوه بر آن استفاده از قطعات یدکی مرغوب در آسانسور، موجب آرامش بیشتر مسافران از خراب نشدن  و بی صدا شدن آن می گردد. لازم به ذکر است که می بایست پیش از انجام هر کاری با مشاوران شرکت های آسانسوری مشورت نمایید.

یکی از مهم ترین قطعاتی که می بایست در سرویس آسانسور بازرسی و در صورت لزوم تعمیر یا تعویض شود ، فلکه اصلی موتور است . فلکه اصلی موتور و فلکه هرزگرد موتور نقش بسیار مهمی در فعالیت آسانسور دارند و می توانند قدرت بالا بری را افزایش دهند  و در صورت معیوب بودن ، باعث لرزه های آسانسور شوند . فلکه اصلی و هرزگرد موتور آسانسور، دارای یک بلبرینگ با سایز متوسط و شیار هایی هستند که کابل های بالا بر بر روی این شیارها قرار می گیرند. در بسیاری از مواقع، این بلبرینگ ها خراب می شود و باعث تولید سرو صدا می شود.

یکی دیگر کار های بسیار مهم که در سرویس و تعمیرات آسانسور انجام می گردد، عیب یابی سیستم برق و الکترونیکی آن است؛ در بسیاری از مواقع ممکن است با این مشکل روبرو شده باشید که نور داخل کابین آسانسور کاهش یافته است یا پنل فرمان دچار تاخیر شده است و حتی آسانسور خیلی کند حر کت می کند؛ بخش انبوهی از این مشکلات مربوط به سیستم برق رسانی آسانسور است. در هنگام سرویس کاری آسانسور تمامی اجزا الکتریکی چک می شوند و فیوز های کهنه تعویض می گردند.

رفع آلودگی در سرویسکاری آسانسور، نقش بسزایی دارد. آلودگی ها که شامل گرد و غبار و براده های حاصل از استهلاک هستند در شیار های کوچک اجزا گیر می کنند و ممکن است فعالیت آسانسور را مختل کنند. متخصصان و سرویس کاران آسانسور، با استفاده از مواد و ابزار های مخصوص در سرویس آسانسور، آلودگی ها را از بین می برند تا عملکرد اجزا بهتر شود.

تفاوت قیمت در آسانسور هیدرولیکی و کششی

قیمت پک کامل آسانسور شیشه ای

مقایسه تفاوت های بین آسانسورهای هیدرولیکی و کششی بسته به عوامل زیر می تواند بیان شود: قیمت آسانسور؛ تجهیزات به کار رفته در ساخت آسانسورها. قیمت آسانسور، یک عامل مهم در تفاوت های موجود بین دو نوع آسانسور است. معمولاً قیمت آسانسورهای هیدرولیکی و قیمت آسانسور کششی نسبت  به کشورسازنده قطعات استفاده شده درآنها بسیار متفاوت است. این تفاوت به دلیل وارداتی بودن این قطعات است. ممکن است قطعات بطورکامل وارداتی باشد یا قسمتی وارداتی و بقیه ساخت داخل باشد. در حال حاظر  قیمت آسانسور کششی با قطعات ساخت داخل پایین تر از قیمت آسانسور هیدرولیک معادل با قطعات خارجی است .  

تفاوت قیمت آسانسور هیدرولیکی و کششی به دلیل تفاوت در مکانیسم کار دو سیستم است. در آسانسورهای هیدرولیکی ، پمپ هیدرولیک برای انقال سیال هیدرولیک به داخل جک و بالا رفتن کابین در برابر نیروی جاذبه، عمل می کند. ولی در پایین آمدن کابین، انرژی مصرف نمی شود. از طرف دیگر، آسانسورهای کششی از وزنه تعادل استفاده می کنند. وزن کابین، متعادل است و نیروی کمتری لازم خواهد بود.

 عامل دیگری که منجر به تفاوت قیمت آسانسور هیدرولیکی و کششی می شود، سرعت است. آسانسورهای هیدرولیک در مقایسه با آسانسورهای کششی سرعت کمتری دارند. آسانسورهای هیدرولیکی می توانند به حداکثر سرعت 1 متر بر ثانیه برسند، اما آسانسورهای کششی می توانند بسته به ارتفاع ساختمان در سرعتهای 1.6 , 2.5 , 4  بر ثانیه حرکت کنند . این یکی از دلایل اصلی، استفاده بیشتر از آسانسورهای کششی در ارتفاع بلندتر است. یکی دیگر از موضوعاتی که باعث تفاوت قیمت آسانسور هیدرولیکی و کششی می شود، فضای لازم برای نصب قطعات و تجهیزات است. فضای مورد نیاز برای نصب آسانسورها نیز تفاوت عمده ای بین این دو مدل است.

آسانسور هیدرولیکی برای مواردی که ارتفاع کم بوده و ظرفیت نفرات کم است (آسانسورهای Home Lift) مناسب هستند. آسانسورهای کششی به دلیل وجود وزنه تعادل و ریل های مربوطه  به فضای بیشتری احتیاج دارند و حجیم ترند. اما سیستم کششی جدید موسوم به آسانسور بدون موتورخانه (MRL)،  به فضای بسیار کمتری برای نصب نیاز دارد. با توجه به این توضیحات اطمینان حاصل کنید که قبل از انتخاب آسانسور مناسب بین سیستم های هیدرولیکی و کششی، همه این عوامل را در نظر داشته باشید.

انواع موتور آسانسور

موتورهای آسانسور کششی گیربکسی 

این موتورها از یک گیربکس برای کنترل حرکت کابین آسانسور استفاده می کنند. موتور، شافت آهنی مارپیچی به نام ماردون را به حرکت در آورده که باعث چرخش چرخ دنده حلزونی برنجی میشود و آن فلکه کشش موتور آسانسور را به حرکت در می آورد که به طناب ها یا تسمه های بالابر آسانسور متصل می باشد. این نوع موتور به دلیل راندمان متوسط و توانایی تحمل بارهای سنگین شناخته شده است.


موتورهای آسانسور کششی گیرلس

برخلاف موتورهای گیربکس، موتورهای کششی گیرلس نیازی به گیربکس ندارند. در این مدل موتور فلکه کشش مستقیما به روتور موتور متصل است. این طراحی نیاز به چرخ دنده را از بین می برد و در نتیجه عملکرد سریعتر و بی صداتری دارد. موتورهای گیرلس دارای راندمان بالا هستند و اغلب در آسانسور ساختمان های مرتفعی استفاده می شوند که سرعت و عملکرد آنها بسیار مهم است.


موتورهای آسانسور هیدرولیک

موتورهای هیدرولیک در مقایسه با موتورهای کششی، بر اساس اصول متفاوتی کار می کنند. آنها از فشار سیال برای حرکت کابین آسانسور استفاده می نمایند. یک پمپ، سیال هیدرولیک را وارد سیلندر می کند. سیلندر، پیستون را فشار می دهد و آسانسور را به حرکت در می آورد. موتورهای هیدرولیک معمولا در ساختمان های کم ارتفاع یافت می شوند. آنها به دلیل قابلیت اطمینان و مقرون به صرفه بودن شهرت دارند.


موتورهای آسانسور بدون اتاق ماشین یا بدون موتورخانه (MRL)

موتورهای MRL، سیستم های فشرده ای هستند که موتور، پانل کنترل و سایر اجزا را در چاه آسانسور، جای می دهند. آنها می توانند موتورهای کششی دنده ای یا بدون چرخ دنده باشند. موتورهای MRL باعث صرفه جویی در فضا می شوند. از این رو، اغلب در طراحی های ساختمان های معاصر به کار می روند. هر نوع موتور مزایای خود را دارد و باید بر اساس نیازهای خاص مانند ارتفاع ساختمان، ظرفیت بار و بهره وری انرژی انتخاب شود.

مهم ترین دلایل بازسازی کابین های آسانسور

کابین آسانسور ارزان

ایمنی

اول از همه، ایمنی یک نگرانی اصلی در مورد کابین آسانسور است. با گذشت زمان، کابین ها دچار ساییدگی و خطرات احتمالی ناشی از استهلاک می شوند. نگهداری منظم کابین، از جمله بازسازی آن، به شناسایی و اصلاح هر گونه مشکل مکانیکی یا الکتریکی، کمک می کند. با بازسازی کابین ها و افزودن ویژگی های ایمنی مدرن و رعایت مقررات و استانداردهای مربوطه، می توان خطر خرابی یا حادثه را کاهش داد.

          

راحتی

علاوه بر ایمنی، راحتی مسافران نیز به همان اندازه، حیاتی است. افراد، زمان قابل توجهی را در طول حمل و نقل در فضای بسته کابین آسانسور سپری می کنند. کابین های قدیمی ممکن است فاقد تهویه مناسب، روشنایی یا عایق صدا باشند. بازسازی کابین آسانسور، امکان افزودن امکانات مدرن مانند سیستم های تهویه، روشنایی کم مصرف و مواد کاهش دهنده صدا را فراهم می کند. این ارتقاء، تجربه کلی مسافران را بهبود می بخشد و سوار آسانسور شدن را دلپذیرتر و لذت بخش تر می نماید.

              

ادغام پیشرفت های تکنولوژیکی

بازسازی کابین آسانسور، فرصتی برای ادغام پیشرفت های تکنولوژیکی در طراحی آنها فراهم می کند. به عنوان مثال، آسانسورهای هوشمند ویژگی هایی مانند صفحه نمایش لمسی، اتصال به اینترنت و سیستم های کنترل مقصد را ارائه می دهند. این پیشرفت ها، مدیریت ترافیک کارآمد، کاهش زمان انتظار و ارائه اطلاعات به مسافران را امکان پذیر می کنند. با بازسازی کابین آسانسور، صاحبان ساختمان می توانند با استفاده از این فناوری های مدرن، کارایی و کاربرپسندی آسانسورهای خود را افزایش دهند.

                         

زیبایی

یک کابین آسانسور، از نظر زیبایی شناختی می تواند تا حد زیادی به تصویر کلی یک ساختمان کمک کند. آسانسورها، اغلب یکی از اولین فضاهایی هستند که بازدیدکنندگان با آن مواجه می شوند. از این رو، یک کابین جذاب می تواند تاثیر مثبتی بر جای بگذارد. بازسازی، فرصتی برای به روز رسانی طراحی داخلی کابین، برای ایجاد یک محیط مدرن و چشمگیر را ارائه می دهد. 

قیمت آسانسور در اصفهان

خرید آسانسور در اصفهان

برای قیمت آسانسور اصفهان، عددها و ارقام متفاوتی گزارش می شود اما همه آنها از تعرفه های اعلام شده از سوی اتحادیه پیروی می کنند. قیمت نصب تجهیزات آسانسور برای ساختمان های سه طبقه و بالاتر، به ازای هر طبقه اضافه تر، افزایش دارد. قیمت خرید پک کامل آسانسور به صورت مجزا حساب می شود و هزینه های نصب و راه اندازی و دریافت مجوز کار آسانسور نیز از حساب کلی جدا است. وقتی می خواهید مدل های جدید آسانسور را برای پروژه خود سفارش بدهید، جزئیات کامل را درباره قیمت ها از فروشنده سوال کنید.


عوامل متعددی در قیمت آسانسور اصفهان تأثیر دارند؛ تعداد طبقات ساختمان؛ مدل آسانسور؛ مدل کابین؛ مکان مخصوص نصب تجهیزات آسانسور؛ امکان حفر چاهک؛ مدل موتور آسانسور؛ نمونه ای از فاکتورهای مهم در برآورد قیمت ها هستند. قیمت آسانسور خانگی، با قیمت آسانسور صنعتی و یا انواع بالابرها متفاوت هستند. اگر می خواهید هزینه هایتان به صرفه تر تمام شود، با کارشناسان شرکت ما تماس بگیرید تا اطلاعات کامل تری به شما بدهند. تیم فروش در بهترین شرکت آسانسور می تواند یک تخمین نسبی از قیمت آسانسور اصفهان در اختیار شما قرار دهد و به تصمیم گیری بهتر کمک کند.