آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

تفاوت قیمت در آسانسور هیدرولیکی و کششی

قیمت پک کامل آسانسور شیشه ای

مقایسه تفاوت های بین آسانسورهای هیدرولیکی و کششی بسته به عوامل زیر می تواند بیان شود: قیمت آسانسور؛ تجهیزات به کار رفته در ساخت آسانسورها. قیمت آسانسور، یک عامل مهم در تفاوت های موجود بین دو نوع آسانسور است. معمولاً قیمت آسانسورهای هیدرولیکی و قیمت آسانسور کششی نسبت  به کشورسازنده قطعات استفاده شده درآنها بسیار متفاوت است. این تفاوت به دلیل وارداتی بودن این قطعات است. ممکن است قطعات بطورکامل وارداتی باشد یا قسمتی وارداتی و بقیه ساخت داخل باشد. در حال حاظر  قیمت آسانسور کششی با قطعات ساخت داخل پایین تر از قیمت آسانسور هیدرولیک معادل با قطعات خارجی است .  

تفاوت قیمت آسانسور هیدرولیکی و کششی به دلیل تفاوت در مکانیسم کار دو سیستم است. در آسانسورهای هیدرولیکی ، پمپ هیدرولیک برای انقال سیال هیدرولیک به داخل جک و بالا رفتن کابین در برابر نیروی جاذبه، عمل می کند. ولی در پایین آمدن کابین، انرژی مصرف نمی شود. از طرف دیگر، آسانسورهای کششی از وزنه تعادل استفاده می کنند. وزن کابین، متعادل است و نیروی کمتری لازم خواهد بود.

 عامل دیگری که منجر به تفاوت قیمت آسانسور هیدرولیکی و کششی می شود، سرعت است. آسانسورهای هیدرولیک در مقایسه با آسانسورهای کششی سرعت کمتری دارند. آسانسورهای هیدرولیکی می توانند به حداکثر سرعت 1 متر بر ثانیه برسند، اما آسانسورهای کششی می توانند بسته به ارتفاع ساختمان در سرعتهای 1.6 , 2.5 , 4  بر ثانیه حرکت کنند . این یکی از دلایل اصلی، استفاده بیشتر از آسانسورهای کششی در ارتفاع بلندتر است. یکی دیگر از موضوعاتی که باعث تفاوت قیمت آسانسور هیدرولیکی و کششی می شود، فضای لازم برای نصب قطعات و تجهیزات است. فضای مورد نیاز برای نصب آسانسورها نیز تفاوت عمده ای بین این دو مدل است.

آسانسور هیدرولیکی برای مواردی که ارتفاع کم بوده و ظرفیت نفرات کم است (آسانسورهای Home Lift) مناسب هستند. آسانسورهای کششی به دلیل وجود وزنه تعادل و ریل های مربوطه  به فضای بیشتری احتیاج دارند و حجیم ترند. اما سیستم کششی جدید موسوم به آسانسور بدون موتورخانه (MRL)،  به فضای بسیار کمتری برای نصب نیاز دارد. با توجه به این توضیحات اطمینان حاصل کنید که قبل از انتخاب آسانسور مناسب بین سیستم های هیدرولیکی و کششی، همه این عوامل را در نظر داشته باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد