آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

معرفی قطعات موتور آسانسور

شفت موتور آسانسور

شفت موتور جزء دوار موتور آسانسور است که نیروی مکانیکی را انتقال می دهد. این بخش موتور را به سیستم محرک آسانسور متصل می کند و با چرخاندن فلکه یا قرقره محرک، کابین آسانسور را به حرکت در می آورد.

     

بلبرینگ

بلبرینگ ها اجزای مکانیکی هستند که برای کاهش اصطکاک و پشتیبانی از چرخش صاف شفت ها در موتور آسانسور استفاده می شوند. آنها از گلوله های فلزی کوچکی تشکیل شده اند که بین دو حلقه می چرخند و اصطکاک را به حداقل می رساند و امکان حرکت کارآمد را فراهم می کنند.

      

استاتور یا سیم پیچ

استاتور قسمت ثابت موتور آسانسور است که میدان مغناطیسی ایجاد می کند. معمولا از سیم پیچ هایی تشکیل شده که دارای جریان الکتریکی هستند. هنگامی که جریان از سیم پیچ ها عبور می کند، میدان مغناطیسی ایجاد می شود که نیروی لازم برای کار موتور را ایجاد می کند.

       

روتور یا هسته

روتور قسمت دوار موتور آسانسور است. معمولا این بخش از یک هسته مرکزی و عناصر رسانا (مانند میله ها یا سیم پیچ ها) تشکیل شده که با میدان مغناطیسی تولید شده توسط استاتور تعامل دارند. همانطور که میدان های مغناطیسی برهم کنش می کنند، باعث حرکت در روتور شده و در نتیجه شفت موتور را می چرخانند.

      

انکودر

انکودر سنسوری است که در موتورهای آسانسور برای تعیین موقعیت و سرعت شفت موتور استفاده می شود. این بخش بازخورد سیستم کنترل آسانسور و امکان کنترل دقیق حرکات کابین آسانسور را فراهم می کند. انکودر تعداد چرخش شفت یا موقعیت زاویه ای را اندازه گیری می کند که برای حفظ ایمنی و کارایی آسانسور ضروری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد