آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

خرابی موتور آسانسور

خرید موتور آسانسور خانگی

یکی از مشکلاتی که امروزه بسیاری از افراد با آن مواجه می شوند، خرابی موتور آسانسور است. موتور یکی از مهم ترین اجزای آسانسور محسوب می گردد که وظیفه اصلی آن به حرکت در آوردن قطعات با مصرف برق می باشد. موتور آسانسور دارای اجزای بسیار زیاد و پیچیده ای می باشد. این امر سبب شده تا وزن آن بسیار زیاد باشد. جالب است بدانید که  موتور های آسانسور دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام مناسب یک نوع آسانسور می باشند. در گاهی از اوقات بنا بر دلایلی موتور آسانسور ها دچار خرابی می گردند و افراد مجبور به پرداخت هزینه های سنگین جهت تعمیرات آن می باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا با علت های خرابی موتور آسانسور بیشتر آشنا شوید.


دلایل خرابی موتور آسانسور

یکی از متعدد ترین دلایل خرابی موتور های آسانسور، استارت بیش از اندازه در ساعت می باشد. موتور های گیربکسی آسانسور حداکثر توانایی 180 استارت در ساعت را دارند. به همین دلیل اگر استارت آن ها در ساعت بیش از 180 مرتبه انجام شود، سبب افزایش حرارت بیش از حد موتور و در نتیجه سوختن سیم پیچ های موتور می گردد. در موتورهای بدون گیربکس این عدد تا 240 استارت در ساعت افزایش می یابد ولی کماکان تعداد استارت در ساعت محدودیت دارد. 

یکی دیگر از دلایل خرابی موتور آسانسور، حمل بار بیش از حد مجاز می باشد. متاسفانه برخی از افراد به پلاک مشخصات که داخل کابین آسانسور نصب گشته توجهی نمی نمایند و بیش از حد مجاز و اندازه بار وارد آن می نمایند. این امر سبب می شود تا جریان اضافه کشیده شده و حرارت موتور افزایش یابد و در صورت بالا رفتن دما و عدم توانایی سیستم تهویه موتور ، سیم پیچ موتور آسیب ببیند. به همین دلیل، می بایست پیش از استفاده از آسانسور به پلاک مشخصات که ظرفیت آسانسور بر روی آن حک شده است توجه نماییم تا سبب از بین رفتن و سوختن موتور آسانسور نگردیم و مجبور به پرداخت هزینه های سنگین نشویم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد