آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

آموزش نصب ریل آسانسور

آموزش نصب ریل آسانسور

ریل های آسانسور، در شاخه های پنج متری و با ضخامت های مختلف به تولید و بهره برداری می رسند. یکی از مهم ترین وظایف ریل های آسانسور، کنترل نوسانات و حرکات افقی کابین است و سبب استقامت بیشتر کابین می شود. یکی از مهم ترین نکاتی که می بایست در حین نصب ریل های آسانسور به آن دقت نمایید، این است که سطوح نصب کاملا فرز کاری شده باشند و هیچ گونه خمیدگی و شیاری مزاحم نصب ریل ها نشود.


سپس دوسر ریل ها را که دارای زبانه وشیار هستند، به یکدیگر متصل می نماییم. البته باید در نظر داشته باشید که ریل ها به صورت خیلی دقیق از چاه آسانسور تا بالا ترین ارتفاع، شاقول شده باشند و به هیچ عنوان تغییر جهت و زاویه نداده باشند. لازم به ذکر است که مهم ترین بخش نصب ریل های آسانسور، ریل هایی است که درون چاه آسانسور قرار می گیرد که نام آن ها ریل های پایه است.


کفشک ها، می توانند نقش حیاتی در بهره برداری از ریل های آسانسور ایفا کنند. کفشک ها معمولا از جنس چدن هستند و یک لایه از جنس پلاستیک فشرده بر روی آن ها قرار دارد تا با استفاده از  اصطکاک کمی که ایجاد می کنند، سبب محدودیت سرعت برای کابین آسانسور نگردند. علاوه بر آن، یکی از مهم ترین وظیفه آن ها  از بین بردن ارتعاش هایی است که در اثر بالا و پایین رفتن کابین به موتور وارد می شود.


پس از نصب کفشک ها، کارگران با استفاده از براکت و لقمه ها، ریل ها را به یک دیگر محکم و فیکس می کنند. لقمه ها سبب استحکام بسیار بالا بین دو لبه ریل ها می شوند و معمولا از جنس فولاد و چدن هستند. پس از انجام این کار ها، کارگران براکت های رگلاژی را به دیوار و ریل ها متصل می کنند و با استفاده از پیچ های رگلاژ، ریل ها را هم راستقا قرار می دهند تا آسانسور عملکرد خوبی داشته باشد.


همانطور که گفته شد، ریل ها یکی از مهم ترین اجزای آسانسور ها محسوب می شوند و می توانند ایمنی آسانسور ها را تضمین کنند. برای نصب ریل آسانسور، می بایست آموزشات کامل را به همراه تیم های حرفه ای نصب آسانسور ببینید و بتوانید نصب ریل ها را بیاموزید و از این کار بسیار خوب کسب در آمد نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد