آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

چرا آسانسورها خراب میشوند؟

  • قطعی برق آسانسور

از آنجایی که آسانسورها به منبع برق قوی در ساختمان های تجاری و ... نیاز دارند، به روز رسانی شبکه برق رسانی به ساختمان می تواند بر عملکرد موتور آسانسور تأثیر بگذارد. به روزرسانی سیستم ها حتی می تواند به آسانسور آسیب برساند. این مشکل نشان می دهد که به خدمات تعمیر آسانسور حتماً نیاز خواهید داشت. راه حل برای رفع این مشکل این است که کمیت و کیفیت برق تکفاز یا سه فاز تحویل شده به ساختمان را بررسی کنید. این بررسی می تواند اشکالات متداول مانند ولتاژ کم یا زیاد از حد و یا جابجایی فازها یا نبودن یک فاز در برق سه فاز را مشخص کند. این کار را از بهترین شرکت های تعمیر آسانسور بخواهید. 

      


  •  فلکه کشش اصلی فرسوده موتور آسانسور

فلکه های فرسوده، ساییدگی بیش از حد را روی طناب های فولادی  ایجاد می کنند و به نوبه خود، سطح سایش بر روی سطوح و قطعات متحرک را بیشتر می کنند. در حالت ایده آل، بازرسی منظم و دوره ای، از این امر جلوگیری می کند، اما به محض شروع ساییدگی، آسیب، امری اجتناب ناپذیر است. در این حالت باید تعمیر فوری آسانسور را انجام دهید. تعویض این قسمت ها می تواند از خرابی زود هنگام طناب فولادی آسانسور جلوگیری کند، بنابراین بررسی شیارها و اثرات ساییدگی روی طناب ها بسیار مهم است. ابزارهای استاندارد وتست کشش طنابهای فولادی توسط سیستم های دیجیتال می توانند در بررسی بصری سایش شیارها به شما کمک کنند.

         


  • آلودگی ها در سیستم آسانسور

همراه با پدیده فرسودگی، ذرات فلزی کوچک در روغن آزاد می شود که عملکرد سیستم گیربکس آسانسور را مختل می کنند. روغن فرسوده وعدم تعویض به موقع آن نیز می تواند عملکرد صحیح این تجهیزات را مختل کنند. در این شرایط بهتر است خدمات تعمیرات فوری آسانسور را در اولویت قرار دهید. راه حل رفع این مشکل، تجزیه و تحلیل روغن و روانکاری است. برای اطمینان از اینکه آسانسور شما تحت تأثیر این آلودگی ها قرار نمی گیرد باید تجزیه و تحلیل مناسبی انجام شود که در آن، ویژگی های خاصی را در روغن بررسی می کنید که می توانند نشان دهنده آلودگی یا فرسودگی موتور باشد. 

           


  • خرابی بلبرینگ ها

بیش از 50 درصد از خرابی های موتور را می توان در خرابی بلبرینگ جستجو کرد. ارتعاشات درون موتور می تواند منجر به بلبرینگ های پر سر و صدا شود. تست بالانس موتور و برطرف کردن مشکل لرزش موتور می تواند از خرابی احتمالی محافظت کند. این کارایمن بودن کل سیستم را تضمین می کند و مشکلات ناشی از لرزشهای مکانیکی شاسی موتور روی زمین را که می تواند سیستم ها را از بین ببرد، به حداقل می رساند.

  


  • نصب نامناسب موتور یا عدم شاقول بودن موتور

تراز نبودن موتور بسیار مهم است، زیرا تراز نادرست می تواند باعث سایش فلکه کشش اصلی و بلبرینگ های موتور شود. اگر این تراز به هم بخورد، تعمیر فوری آسانسور می تواند مشکل را به زودی برطرف کند. تراز بودن موتور را می توان با استفاده از تجهیزات اندازه گیری لیزری یا به سادگی با استفاده از یک نخ و شاقول ساده تشخیص داد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد