آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

آسانسور فعال

فروش، تعمیر و نصب آسانسور

شاخص های کیفیت موتور آسانسور

ایمنی و عملکرد روان آسانسور، به شدت به کیفیت و قابلیت اطمینان موتور آن بستگی دارد. موتور آسانسور به عنوان نیروگاه عمل می کند و مسئول حرکت عمودی کابین آسانسور و مسافران داخل آن است. برای اطمینان از کیفیت بالای موتور آسانسور و رعایت استانداردهای لازم، باید شاخص های کلیدی خاصی را ارزیابی کنید. برای اینکه مطمئن شوید که موتور در شرایط خوب و عملکرد بهینه است، شاخص های زیر را در نظر بگیرید:

      

توان خروجی

توان خروجی موتور آسانسور، یک شاخص اساسی برای عملکرد آن است. توان خروجی، به توانایی موتور برای تولید نیروی کافی جهت حرکت روان کابین آسانسور، مسافران و سایر بارهای اضافی، اشاره دارد. خروجی های توان بالاتر عموما مطلوب هستند؛ زیرا عملکرد و ایمنی بهتری را ارائه می دهند. با این حال، برای اطمینان از عملکرد کارآمد باید توان خروجی را با الزامات خاص آسانسور، تطبیق دهید.

        

راندمان موتور

بازده موتور، اندازه گیری می کند که موتور چقدر انرژی الکتریکی را به کار مکانیکی تبدیل می نماید. معمولا راندمان، به صورت درصد بیان می شود. رتبه بازده بالاتر، موتوری را نشان می دهد که حداقل اتلاف انرژی را دارد. در نتیجه عملکرد بهتری داشته و باعث کاهش مصرف انرژی می شود. بررسی رتبه بازده موتور برای ارزیابی قابلیت صرفه جویی در انرژی و کیفیت کلی آن، مهم است.

          

گشتاور راه اندازی

گشتاور راه اندازی، توانایی موتور برای راه اندازی هموار کابین آسانسور از یک موقعیت ثابت را اندازه گیری می کند. یک موتور قوی باید دارای گشتاور راه اندازی کافی برای غلبه بر اینرسی و شروع حرکت بدون هیچ تکان یا حرکت ناگهانی باشد. گشتاور کم استارت می تواند منجر به نقص آسانسور، تاخیر و ناراحتی مسافران شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد